Tallinnban

2018/09/22. - írta: Vitzus

Nem emlékeztem arra, hogy leszálláskor ennyire dugul és nyomódik az ember füle - a felszállás viszont még mindig egy eufórikus élmény. Megérkeztem, megvolt a két repülés, Rigában futottam (szó szerint) a reptéren, de elértem a csatlakozást, vicces volt 35-40 percet repülni... :) 

Basszus, tudtam, hogy pont az érkezésem napján van az Autómentes nap, és a városközpont le van zárva, terelve közlekedik minden, de arra nem gondoltam, hogy ennyire terelve - azt hittem, valahol a közelben megtalálom a buszmegállót. Pedig úgy örültem magamnak, hogy szinte helyiként navigálok a Vabaduse väljakon. Csak épp nem. A terelt útvonal tök messze van az eredetitől, úgyhogy egy órám elment a semmire, a kóborlással, közben néha az eső is eleredt, nagyon örültem... Pedig csak le kellett volna szállni a centrumban a villamosról, és a végállomáson felszállni a buszra, de hát ez van. Mindegy, végül megérkeztem, és szuper a lakás, marha nagy, csak hideg van, az ágy meg kicsit túl puha, de szerintem pont nem fog érdekelni. :) 

Még hozzá kell szoknom, hogy itt a zebra előtt már 30-40 méterrel lassítanak az autósok, ha a zebra felé igyekezek éppen, meg hogy igazából kb. bárhol otthagyhatom a csomagom, meg hogy az emberek segítőkészek (bár a budapesti reptéren is nagyon kedves bánásmódban volt részem, végre van ilyen is), de abba is bele kell szoknom, hogy igenis csakis észtül (meg persze oroszul) beszéljek mindenkivel, még ha angolul is szólnak hozzám. Meg ahhoz is, hogy itt teljesen normális, hogy az emberek, ha egymásnak mennek, mintha az ég világon semmi sem történt volna. Meg, hogy ha kérsz egy szolgáltatást, szuper-extra minőséget kapsz általában a dolgoktól, mert itt ez a normális.

Elmentem a Kristiine Keskusba bevásárolni a Prismába, meg enni - és tök közel van! Miért hittem, hogy itt bármi is messze van? Jó, mondjuk Kalamaja-Lasnamäe nem mindenképp hiányozna, de alapvetően nyilván közel vannak a dolgok egymáshoz. A Kristiine környékén már helyiként mozogtam - majdnem, kezdenek visszajönni az emlékek. Bár azon meglepődtem, hogy kértem egy lasagnet az olaszos gyorsétteremben, és ezt mind kaptam. Így az 5€-t bőven megérte, pedig parázok, hogy milyen csillagászati árat fognak mindenért elkérni. 

42362283_2182688632057884_2278483534962229248_n.jpg

 Az utcácska, ahol vagyok *_*

42300478_463603664151274_5223445912935727104_n.jpg

Pont a dal "beindulásakor" elemelkedni a földtől *_*

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vicus.blog.hu/api/trackback/id/tr9514256483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása