Metalfest Open Air Hungary 2010 beszámoló

2010/05/24. - írta: Vitzus

Előirat: Keresem Tamást Marosvásárhelyről akivel szombat éjjel-vasárnap hajnalban beszélgettünk :D 

 

Már csak 100 nap... 99... 98... 97... 96... sosem leszünk ott... karácsony,húsvét, tavasz, 30 nap, 29, 28...3,2,1... úristen, HOLNAP METALFEST!
  Pénteken a harmadik óra után elindultam vonattal Pestre, ahonnan kisebb nehézségek árán elkeveredtem végül Csillebércre is. Pechemre egy 90A-s busszal mentünk, így vagy 15-20 percet kellett gyalogolnunk, míg elértük célunkat. Ismerősökkel már a buszon találkoztam, akiknek a száma a koncertek folyamán csak bővült.

Amint odaértem, indultam a nagyszínpad felé, ahol az Elvenking játszott, akik miatt otthagytam a sulit is aznapra - és lemaradtam róluk. Az utolsó számba kezdtek bele, mire odaértem, igen sajnálom, hogy nem láttam őket. Ezután elindultam megkeresni a szállásközpontot, az ifjúsági szállóban foglaltunk le egy szobát. Hatalmasnagy sor volt, és nagyon lassan haladt, a nép türelmetlen volt, és minden bajunk volt. Egy teljes órát álltam ott, mire sorra kerültem, és közölték velem, hogy akinek az ifj.szállóban van szállása, annak bizony nem oda kell menni, hanem a szálló recepciójára. Oké, csigavér, hiába álltam ott egy órát.

Mire megtaláltam a szállót, elfoglaltam a szobát, pár perc volt Eluveitie kezdéséig, így a még elég ismeretlen terepen lenyomtam egy sprintet vissza a nagyszínpadhoz (1 km-re volt a szállástól -.-"), és elértem az Eluveitiet! Sajna abba a 40 percbe kb. SEMMI nem fért bele, és a hangosítás sem volt tökéletes, be is fuccsolt párszor az egész... A pogó nagyon gyilkos volt, fél számnál tovább nem is maradtam ott, viszont azért próbáltam élvezni a koncertet. Elu alatt már jó sok ismerőssel találkoztam, nem tudtam egyedül lenni. Mire vége lett a koncertnek, leszakadt az ég, az egész fesztivál sárban úszott, ami végigkísért minket mindhárom napon.

A nap fénypontjának a Sonata Arctica készült, úgy mindenestül. Be volt ígérve egy dedikálás is, így már jó hamar odamentünk a kis sátorhoz, a tömeg mögénk pedig egyre csak gyűlt és gyűlt. Már kezdtünk fázni, és nagyon türelmetlenek lenni, főleg azok, akiket érdekelt volna a Deathstars koncertje, mire bejelentették, hogy Sonátáék lemondták a dedikálást... Sebaj, majd látjuk őket koncerten... Már Lamb of Godra beálltam, ahol szintén találkoztam egy ismerőssel. Nem az én stílusom, de jó koncertet nyomtak. Már jóval mielőtt elkezdtek, nagyon gyűlt a tömeg, sokezren voltunk, abból többszázan az első 5 sorban! :D Valami nagyon nagy gebasz volt ismét a hanggal, a koncert 30-45 percet késett, és sajnos így is be kellett fejezniük éjfélre, így játszottak össz-vissz 6-7 számot. Végül sikerült bepréselődnöm a második sorba, ahonnan láttam is, bár tapsolni nem tudtam-kezemet fel sem tudtam emelni, és vállamon-fejemen könyököltek, csontomat törték, dehát ez hozzá tartozik. Volt Flag in the ground, Fullmoon, Don't Say a Word, In Black and White, Black Sheep, Vodka meg lehet még valami :) Tony a Fullmoon előtt bemutatta a jódlizási képességeit, ami igen ment is neki, csak úgy nézte a közönség. Don't say a word-ot pedig nagyon szeretem, fel is rakattam magam crowdsurfölni, a fesztiválon, és életemben először, és jó is volt :) Amikor megkérdezték, hogy Is there something you need?; el sem hittem, hogy már vége a koncertnek, és a Vodka Song jön, így eléggé kiabáltam, hogy The Cageee :)

Ezután megtaláltam ismiket, haverokat, rokonokat, és megindult a kóborlás össze-vissza. Beültünk a Rock Csarnokba megnézni valami kis bandát, viszont én elfáradtam és 2 körül hazamentem. Valamennyire megmostam a cipőmet, és lefeküdtem.
 

Másnap unalmas napra számítottam, Dalriada és Finntroll, akik említésre méltóak azon a napon. Dalriada pedig csak 16:00kor kezdett, így kihasználva, hogy ilyen jó szállásunk volt, szépen megfürödtem (ez most kit érdekel?), de még így is el kellett ütni az időt. Haverokkal mentünk erre-arra, és Dalriada kezdése előtt úgy 20 perccel odaértünk, azt hiszem, a Decapitated játszott. Amint befejezték, megindultam jó gyorsan előre, és sikerült is első sorba, legközépre bekerülnöm, úgyhogy Hawaii volt. Jó érzés volt újra látni Dalriadáékat, most népi göncökbe felöltözve. A koncert hatalmas volt, bár csak 7 számot játszottak, de nagyon csinálták a hangulatot, odatették magukat, és ezennel a hangzás is kimondottan JÓ volt! Eljátszottak az évvégefele megjelenő albumról egy új számot, a Hajdútáncot, ami egy igazán jól összerakott, folkmetálos szám. Nem is meglepő. Ami új, hogy Laura sok hörgős/krákogós/tudomisén részt kapott benne, és nagyon jól is csinálja a dolgát.

Dalriada végén egy sokadik ismivel odamentünk megvárni őket, fényképezkedni, autogramot kérni - végre lett velük fényképem! :) Ezután még sokat dumálgattunk ott, és mondták, hogy mennek sörözni, aki akar menjen. Nekem közben dolgom volt, és egy 15-20 percre el kellett mennem, viszont amikor visszaértem, még ott voltak, meghívtam Andrist egy sörre (jobban mondva vettem egy sört, és vigye amelyik akarja :D), és elbeszélgettem velük. És már megint megbizonyosodtam, hogy jóarcok, szerények, és további tulajdonságokat nem sorolok... ^^ Vihar közelgett, elmentek a srácok,  csak Tadeusz maradt ott, akit NE hívjatok Tádénak, mert nagyon csúnyán nézett érte. Ott maradt egy szintén felvidéki srác, aki nagy Dalriada rajongó és már rengeteg koncerten volt, és mindig dumál velük, úgyhogy Finntrollig így hárman ütöttük el az időt - többnyire ücsörögtünk, mert ismét leszakadt az ég elég rendesen. Finntrollra visszaértünk, én mentem, ők maradtak.

Ezután nem láttam  már őket a fesztiválon, viszont nagyon jól tettem, hogy bementem Finntrollra, nagyon nagy bulit csináltak. A nép táncolt, pogózott, Solsaganon körtáncoltunk, veszélyes volt és nagyon jó^^ :P Ezután Sabatonról lemaradtam, viszont Hammerfall nagy részét láttam, akik szintén nagy tömeget hoztak össze és egy jó bulit nyomtak, látszott rajtuk, hogy élvezték, ne győzködték megköszönni a közönségnek, hogy itt vagyunk.


Fél 2-2 körül már aludtam, másnap 11-kor keltem. Első utam ebédelni vezetett, majd megnéztem a Leaves' Eyes elejét, első 3-4 szám erejéig, majd átmentem Rockcsarnokba, ahol láttam újra Magorékat, még a tehetségkutató bandák közt. Tankcsapda révén ismerem őket, ők voltak a tavaszi turnéjukon az előzenekar, és igencsak tetszett a zene. Bár a 20 percből csak úgy 10-en voltam ott, de nagyon bejött.

Hazamentem, átöltöztem, átrakodtam pár cuccot, és visszamentem a nagyszínpadhoz, mert hogy a Varg játszik, akik nem is olyan rosszak, meg kéne nézni. Ahogy közeledtem a színpadhoz, hallottam már valami kis foszlányokat a zenéből, és megállapítottam, hogy hűű, ez tényleg jó! Amikor még közelebb értem, hallottam, hogy ez mintha az ARKONA lenne!!!!


Nem hittem a füleimnek, elkezdtem futni befele, és akkor már láttam is: bizony Másáék állnak a színpadon!!! A második szám végére értem oda, ami a Goj, Rode Goj volt, az első címét senki nem bírta megmondani. Nagyon rövid programot játszottak, ezen kívül lenyomták a Po Siroy Zemlet, Yarilot, Kupala i Kostroma-t, és kb. vége is volt a koncertnek. Készítettem nekik transzparenst is, orosz nyelven, tanulás helyett, de azt sem volt lehetőségem mutogatni, hisz mondom, csak véletlen mentem oda a nagyszínpadhoz. Nagyon élveztem a koncertet, nagyon örültem, hogy látom őket, ugráltam, meg headbangeltem is eleget. Csak sajnálom magam, hogy Mása nem nézett a kordon jobb szélére, és nem látta, hogy végig nyomtam a Kupala i Kostroma teljes szövegét :D.

Dedikáltatni meg fényképezkedni sem sikerült velük, ugyanis valami repülőteres kavarás miatt nagyon siettek haza, ezért cseréltek helyet az időbeosztásban a Varggal. Szerintem többszáz ember lemaradt a koncertjükről, sajnálom őket, meg a bandát is. Egy részről viszont örülhetek, hogy nem maradtam le az egész koncertről. De majd Folk'n'Rollon bepótolom, ott remélhetőleg tényleg játszanak 1,5 órát!

A Varg koncertjéig ismét haverokkal találkoztam itt-ott, Leaves' Eyes-szal dedikáltattam valami papírt, meg csináltam róluk 1-2 képet, ha már ott voltak. Varg koncertje alatt valamikor visszamentem, és valóban egész jó kis koncertet lenyomtak, a közönség jó volt, csinált magának circle pitet, meg wall of deathet :D


Koncertek közt ért egy váratlan meglepetés, ugyanis egy kisebb de nagyon jó magyar bandának a gitárosa lépett oda hozzám, és szólított meg, hogy olvasta, hogy nem tudom őket megnézni, és felajánlotta, hogy koncert után elvisz kocsival és aludhatunk náluk, onnan haza meg már könnyen hazajutunk.. Dehát anyám nem ment bele :)


Korpiklaani előtt még ettem egy kenyérlángost (végig nagyon jókat ettem a fesztivál alatt, imádtam, bár nagyon drága is volt minden), benyomtam egy energiaitalt és elindultam. A tömeg már nagyon be volt indulva, jó sokan is voltunk, a fesztivál (szvsz) legnagyobb mulatsága következik elvégre is.

Korpiklaaniék végre kezdtek, megszólalt a Vodka, majd a Journey Man, Pellonpekko, Cottages and Saunas, Viima, Tuli Kokko, Juodaan Viina, Beer Beer. Igazán nagyon ment a pogózás, hatalmas volt a hangulat! Meg kell említenem, hogy az egész Metalfestre igazán jó kis társaság verődött össze, nem volt semmi komoly kihágás, koncerten és minden egyéb helyen rendesek voltak az emberek [kivéve amit Hammerfallon pogó név alatt lenyomtak, az idegesítő volt]. Korpiklaani alatt ismét kétszer crowdsurföltem (egyszer megtettem Finntroll alatt is, azt hiszem), egyszer leejtettek amikor a pogó fölé kerültem, de sokan fogtak, így alig fájt, és 0 másodperc alatt felhúztak. Találtam magamnak táncolótársat is, akivel egymásba karolva pörögtünk pár szám alatt. Mit pörögtünk, repültünk! 2 szám alatt itt is kialakult egy jó kis körtánc. Ezeknek mindig nagyon örülök, mert az ilyen mulatósmetál koncerteken szerintem sokkal jobb, mint az öklözős-elesős pogó. Róluk is meg kell jegyezni, hogy nagyon élvezték a koncertet (mondjuk ők mikor nem teszik), és Jonne is alig győzött minket dícsérni!!


Mivel Szlovákiában Pünkösdhétfő nem ünnepnap, így muszáj volt iskolába mennem, így már Korpiklaani után hazajöttünk. Azért sajnálom, főleg, mert 22:30-kor dedikáltak, és igen jó lett volna velük megint beszélni...
Rengeteg sebem, horzsolásom, karcolásom, púpom, kékzöldlila foltom van, kb. mindenem fáj, de nem tudok mást mondani a fesztiválról, minthogy hatalmas volt, életre szóló élmény:) Hiányzol, Csillebérc xD

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vicus.blog.hu/api/trackback/id/tr332027758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mikkey · http://www.mikkeygarden.wordpress.com 2010.05.24. 18:13:25

szia, nagyon jól írsz, érdekes a beszámolód.
bár más koncerteket néztem nagyrészt, nagyon átjön a blogodból a koncertek jó hangulata. remélem jövőre is rendeznek 1 hasonlóan nívós rendezvényt
süti beállítások módosítása