Ha egy ajtó bezárul, kinyílik kettő másik pt. 2

2014/03/15. - írta: Vitzus

Az előző posztban leírtam, hogy a nyaram Finnországról fog szólni, megyek aupairkedni (~gyerekekre vigyázni) egy finn farmra a nyári szünetben. 

Májustól-júniustól munka, napsütés, tehénkakiszag, természet, szaunázás, és a finn nyelv gyakorlása, plusz remélhetőleg valami kis pénz keresése... A repjegyet még nem tudom, hogy átfizetik-e, de remélem Tamperébe azért eljönnek velem kocsival, oda Ryanairrel 15 000 huf körül van a repjegy...

És hogy mikor jövök haza? Na ez a nagy kérdés... :)

Ugyanis...

Jelentkeztem Erasmusra Észtországba!

Csak úgy kíváncsiságból felmentem a Neptunra, és megnéztem az Erasmus menüpontot, ahol pár kattintásomba került, hogy megnézhessem, hova utazhatok ELTÉs szlavistaként Erasmusszal. Ekkor jött a felismerés: Finnország nincs is a lehetséges célországok között! Tehát kvázi a nagy hiszti felesleges volt. Főleg, hogy a Finnországi Erasmus-ösztöndíjat (pontosabban a drága országos kategóriát, mert 3 kategória van), felvitték 400 euróra, Észtországét (azaz a legalsó kategóriásat) pedig levitték kb. 340-ről 300-ra idén, a kurva anyjukat!

c554a9bdc9ae02a03141d597b205834e.png

A fenti lehetőségek közül lehet választani. Heidelbergért vérzik a szívem, ugyanis még tavaly nyár elején jelentkeztem egy heidelbergi féléves részképzésre, ahova egy tök gondosan megírt motivációs levéllel meg ugye még csomó dokumentummal jelentkeztem, és végül nem kaptam meg, ugyanis kb. huszan voltunk két helyre... De most inkább nem ide mennék. Még Bulgária szimpatikus, mert délen van és meleg! ♥

Kicsit komolyabban gondolkozva Észtországot tartom a legjobb lehetőségnek, ugyanis kvázi a két szakom tökéletes kombinációja - ott van Finnország és Oroszország között, a nyelvük finnugor és majdnem finn, minimálisan értem, és van egy jelentős orosz anyanyelvű kisebbségük.

Amivel viszont maga mellé állított ez az egyetem, az a szuper kurzuskínálata, és a külföldi diákok fogadására való felkészültsége! Könnyű először böngésző külföldiként információt találni a honlapjukon, vannak orosz óráik angolul (nem csak nyelvórák), külön, jól áttekinthető modul van a honlapon a külföldieknek, és már egy kérdést is feltettem nekik az órákkal kapcsolatosan, és nagyon gyorsan, jó angolsággal válaszoltak. A Tallini Egyetem, azaz a Tallinna Ülikool honlapján viszonylag könnyen megtalálhatóak a szlavisztikás kurzusok, nagyon szimpatikusak, az Exchange kurzusok oldalárólelnavigálhatunk egészen a kurzusokat tartalmazó pdf-ig: http://www.tlu.ee/UserFiles/%C3%95ppeosakond/Subjects%20of%20SKKI_13-14%20(1).pdf

dfa4d9c36ee84152de2db93e3b87a43e.png

Majd igyekszek bátor lenni, és pár kurzust felveszek oroszul is, végül is miért ne tenném, ezért is vagyok kint, csak megértem majd valahogy, és megbukni csak nem fogok. Meg ugye jól is fog jönni, mert pl. egy tantárgy, a 20. századi orosz irodalom megegyezik egy itthoni kurzussal, így ez eggyel kevesebb vizsgát jelent. Igen, mert valószínűleg vizsgáznom fog majd kelleni egy csomó tantárgyból.

A finnes kurzusok megtalálása azért már nehezebb feladat, észtül kell böngészni az oldalt, és úgy lehet rájuk akadni: http://goo.gl/DiQn94

A jelentkezést benyújtottam most csütörtökön, elméletileg április 11-ig lesz eredmény, addigra közzéteszik a tanszékek a listákat... Szóval még nem biztos, hogy megyek, de nagyon bízom benne. Nagyon jó az átlagom az előző kettő félévben, Erasmus vagyok, egész értelmes motivációs levelet összehoztam (remélem), tehát csak megkapom.

Egy félévre tervezek csak menni, itt sajnos úgy működik a dolog, hogy maradhatsz egy második félévre is, úgynevezett label státuszban, ami azt jelenti, hogy továbbra is tandíjmentességet és egyenlő jogokat élvezel, de ösztöndíjat már nem kapsz, tehát a saját pénzedből kell megélj. Szóval azt határoztam, hogy az őszi félévre jelentkezem. Először a nyárira gondoltam, pont azért, mert megijedtem, hogy hogyan fog az mégis működni, hogy Finnországból rögtön Észtországba kell majd mennem...?! Hát pont így. Finnországból rögtön Észtországba megyek. Még nyáron kiviszek magammal jó sok cuccot, magammal csomagolom már a télicsizmát is, és csak át kell majd kompozzak, anya meg majd postán utánam küld még majd pár cuccot.

Lehetőség szerint minél tovább szeretnék ottmaradni Siiriéknél is, és ahogy a tallinni egyetem honlapján néztem, az őszi szemeszter regisztrációs időszaka már augusztus legvégén elkezdődik, szóval nem igazán lenne időm hazajönni... Engem amúgy abszolút nem hat meg, hogy kb. 8 hónapig nem leszek otthon, sőt, ez maga az álom! És ez így ugye sokkal értelmesebb is, mintha akkor lennék kint, amikor szakdolgozatot kéne írnom, meg államvizsgázom... Meg akkor ugye kint maradnék a nyári szünetre, ami ugye... értitek. Így majd csak visszarepülök, mondjuk még egyet aupairkedni... :)

 

Nagyon sokat sírtam és idegeskedtem és mérgelődtem az ösztöndíjas dolgokon, de most mégis összejönni látszanak a dolgok! :) Észak már vár és már várom északot! :) 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vicus.blog.hu/api/trackback/id/tr635863709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása